Ga direct naar de inhoud.

Deel deze pagina op:

Reisverzekering

foto Reisverzekering

Reisverzekering en dekking
De dekking die u kiest is bepalend voor de premie en hoe goed u verzekerd bent. Verzekeraars hebben de wereld in verschillende dekkingsgebieden ingedeeld:

•Nederlanddekking - Binnenland, inclusief dagtrips naar het buitenland.

•Europadekking - Alle landen binnen Europa. Inclusief Madeira, de Canarische Eilanden, de Azoren en alle niet- Europese landen die grenzen aan de Middellandse Zee. Dit houdt in dat ook Marokko, Tunesië, Algerije, Libië, Egypte, Israel, Libanon en Aziatisch Turkije onder deze dekking vallen.

•Werelddekking - Alle landen en werelddelen.

U kunt kiezen voor medische kosten dekking, bagagedekking of automobilistenhulp. Ook is het mogelijk om een extra vergoeding te krijgen als u tijdens uw vakantie een ongeluk krijgt en u wordt invalide of komt te overlijden. En ook of u contant geld wilt verzekeren. Als u tijdens uw vakantie mee gaat doen aan wintersport, duiken of een gevaarlijke sport moet u dit vaak extra verzekeren.

De bagage is meestal standaard meeverzekerd. Maar de vergoeding van bagage is nooit onbeperkt. Dat geldt voor al uw bagage bij elkaar, maar ook voor veel losse bagage zoals uw smartphone, tablet, camera, kampeerspullen of sieraden.  Het kiezen van de juiste dekking voorkomt veel problemen achteraf. 

Annuleringsverzekering
Een annuleringsverzekering vergoedt de kosten als u de reis niet kan doorgaan, bijvoorbeeld door een ongeval, ernstige ziekte of overlijden.

Ongeval of schade en direct hulp nodig
Heef u tijdens uw vakantie te maken hebt met een ongeval? Bel dan direct naar de alarmcentrale van uw reisverzekering. Het nummer staat vermeld op het polisblad. Dit nummer kunt u vanuit het buitenland 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen.

Als u hulp nodig heeft is het fijn als u het nummer direct bij de hand heeft. Zet daarom het nummer in uw mobiel en noteer daarbij het polisnummer. De alarmcentrale coördineert direct passende hulpverlening, 

Geen spoed, wel schade
Om schade te melden waarbij niet direct hulp nodig is, bel ons of vul het schadeformulier naar ons toe. Stuur zo mogelijk bewijsstukken mee. Zoals een verklaring van de politie of reisleiding, nota’s van medische behandelingen of bonnen van spullen die u opnieuw moest kopen. Maak vooral ook foto's van de schade.

Doe aangifte ter plaatse
Als er iets is gestolen, moet u ter plekke aangifte doen. U ontvangt een aangiftebewijs, dat u altijd mee moet sturen met het schadeformulier. In sommige landen krijgt u geen papieren bewijs van uw aangifte. Dit kunt u aangeven op het schadeformulier.

« terug

Nieuwe huurders betalen de hoofdprijs

Nieuwe huurders betalen de hoofdprijs

De woninghuren gingen afgelopen juli 2020 met gemiddeld 2,9 procent omhoog ten opzichte van een jaar eerder. De grootste stijging na 2014 en meer dan het gemiddelde van de afgelopen tien jaar (2,7 procent). Consumentenorganisaties vroegen verhuurders vooraf coulant te zijn in deze crisistijd. Een verzoek dat weinig effect heeft gehad. Vooral huurders die van woning wisselen moeten rekening houden met een forse verhoging.In Nederland heb je twee hoofdcategorieën, sociale huur en huur in de vrije sector. Verhuurders in de vrije sector mogen zelf de huur bepalen en zijn bij de jaarlijkse verhoging niet gebonden...

Lees meer

Scholieren ervaren tekort ondanks hoger inkomen

Scholieren ervaren tekort ondanks hoger inkomen

Scholieren hebben meer te besteden en krijgen bovendien meer financiële hulp van ouders. Toch  vindt meer dan de helft van de Nederlandse scholieren dat ze geld tekortkomen. Dit blijkt uit het Scholierenonderzoek 2020 van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud). Het instituut wijst op de verantwoordelijkheid van ouders. Kinderen die van hun ouders hebben geleerd hoe ze met geld om moeten gaan, lopen later minder risico op financiële problemen.Gemiddeld bedragen de inkomsten van scholieren maandelijks €147, een stijging van €35 vergeleken met het vorige onderzoek uit 2016. Net als destijds krijgt bijna 90 procent van...

Lees meer

Inboedelverzekering met cyberdekking. Wat wordt vergoed?

Inboedelverzekering met cyberdekking. Wat wordt vergoed?

Identiteitsdiefstal, gijzeling van je computer, virussen, phishing… Een kleine greep uit het assortiment van de cybercrimineel. Tijdens de coronacrisis zijn er fors meer cyberincidenten geregistreerd. Het aantal lag zelfs hoger dan traditionele inbraken. Verzekeraar Aon speelt in op de verschuiving naar digitale veiligheid met een standaard cyberdekking op haar inboedelverzekering. Met name kosten voor advies vallen onder de dekking.Het fenomeen cyberdekking zelf is niet nieuw. Bij de gemiddelde verzekeraar is het alleen geen standaard onderdeel van de dekking. In dat geval kan je het als aanvullende module afsluiten. Dekking cyberverzekeringen verschiltVergelijk goed de dekking...

Lees meer

Klagende Yarden klant vangt bot bij Kifid

Klagende Yarden klant vangt bot bij Kifid

Uitvaartverzekeraar Yarden voerde afgelopen januari een versobering door voor 390.000 verzekerden. Een deel van de dekking kwam te vervallen. Dit tegen het zere been van veel polishouders. De bij het Klachteninstituut ingediende klacht werd niet gehonoreerd. De verzekeraar staat in haar recht met het aanpassen van de voorwaarden, zo is de uitspraak.De klacht is ingediend door een gezin waarvan zowel de ouders als twee kinderen een bewuste Yarden-polis hebben. Ze zijn van mening dat het wijzigen van de vergoeding niet strookt met de voorwaarden. Klanten Yarden moeten uitvaart deels zelf betalenVeel mensen hebben in...

Lees meer

Frauduleus paar botst €180.000 bij elkaar

Frauduleus paar botst €180.000 bij elkaar

De politie heeft deze week twee mensen opgepakt voor het jarenlang oplichten van verzekeraars. In 2018 maakte een verzekeringmaatschappij voor het eerst melding van een aantal dubieuze schadeclaims die het echtpaar had ingediend. Verder onderzoek bracht aan het licht dat het echtpaar vanaf 2014 bij bijna 80 aanrijdingen betrokken was, telkens als benadeelde partij. Daar zat een luchtje aan…Het paar veroorzaakte met opzet aanrijdingen en claimde daarna de schade bij de verzekering. Vooral parkeerplaatsen bij winkelcentra of meubelboulevards waren populair jachtterrein. Wie nietsvermoedend achteruit rijdend een parkeerplaats af kwam, liep het risico op een opzettelijke...

Lees meer

Collectieve zorgverzekering met korting blijft mogelijk

Collectieve zorgverzekering met korting blijft mogelijk

Wie een collectieve zorgverzekering heeft, hoeft niet bang te zijn dat er volgend jaar een streep gaat door de premiekorting. Net als dit jaar mogen zorgverzekeraars ook in 2021 maximaal 5 procent korting verstrekken op de zorgverzekering. Dit blijkt uit een kamerbrief die Minister Van Rijn onlangs naar de Tweede Kamer stuurde. Wel onderzoekt de overheid het nut van collectieven.De mogelijkheid om te kiezen voor een collectieve zorgverzekering dateert uit 2006. Het idee erachter was het verlagen van de kosten, onder andere door centrale zorgafspraken,  serviceverlening en administratie. Jij als verzekerde profiteert vervolgens van deze...

Lees meer

Stappenplan woning kopen

Stappenplan woning kopen

Een woning kopen, hoe doe je dat nu precies? Van rondstruinen op Funda, het bezichtigen van huizen tot het bieden, onderhandelen en het de sleuteloverdracht. Met dit stappenplan ben je goed voorbereid en lees je wat je kunt verwachten bij de koop van een woning. Stap 1 - Financieel oriënterenOp Funda rondstruinen kan een leuke bezigheid zijn. Ga je serieus op zoek naar een nieuwe woning, breng dan vooraf je financiële plafond in kaart. Zo voorkom je dat de zoektocht vooral huizen boven je budget oplevert. Naast het berekenen van de maximale hypotheek telt ook het geld dat je zelf moet inbrengen voor...

Lees meer

Stap 7: overdragen woning

Stap 7: overdragen woning

Bij de overdracht wisselt de woning officieel van eigenaar. Dit is na het regelen van de financiering de laatste belangrijke stap in het woningaankoop-proces. Vlak voor de overdracht ga je eerst samen met de verkopende partij een laatste inspectieronde doen in de woning. Door deze gezamenlijke ronde weet je als koper en verkoper waar je straks voor tekent. Zo kun je met een gerust hart richting de notaris voor de daadwerkelijke overdracht.Het is bij de inspectie belangrijk dat je checkt of het huis wordt achtergelaten zoals beschreven is in de koopovereenkomst. Let daarbij onder andere...

Lees meer

Kosten verduurzamen woning doorgeven aan volgende eigenaar

Kosten verduurzamen woning doorgeven aan volgende eigenaar

Het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) legt een bommetje onder de doelen in het Klimaatakkoord. Dit met de conclusie dat het verduurzamen van woningen voor veel eigenaren niet rendabel is. De kosten zijn relatief hoog ten opzichte van de besparing op korte termijn. Als mogelijke oplossing wordt de gebouwgebonden financiering in stelling gebracht. Hierbij staat niet de persoon maar het huis zelf centraal.Eén van de drempels van verduurzaming is de lange terugverdientijd van de maatregelen. Wie zijn huis voor een vermogen aanpast, moet er wel lang genoeg blijven wonen om te profiteren. Bij een vroegtijdige...

Lees meer

Dure woningtaxatie straks verplicht door Europese richtlijn

Dure woningtaxatie straks verplicht door Europese richtlijn

Het afsluiten of wijzigen van je hypotheek dreigt volgend jaar duurder te worden. Oorzaak is de Europese richtlijn voor woningtaxaties. Bij iedere wijziging moet volgens deze richtlijn een traditioneel taxatierapport opgesteld worden. Dit jaagt huiseigenaren onnodig op kosten bij zaken als het oversluiten van de hypotheek en financieren van een verbouwing, zo stelt Vereniging Eigen Huis.Een traditioneel taxatierapport kost circa €400 tot €500. Het alternatief is een modelmatige online taxatiemethode, waarvan de kosten ongeveer €30 bedragen. Het kostenverschil is aanzienlijk, zeker als je in de loop van de jaren meerdere wijzigingen op je hypotheek doorvoert....

Lees meer

Pagina nummers

pluijmadvies.nl

Heeft u een vraag of wilt u een afspraak maken?

070 - 354 87 79
info@pluijmadvies.nl

Volg ons op:

Kunnen wij u helpen?

×

Wij zijn bereikbaar via:

Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag: