Ga direct naar de inhoud.

Deel deze pagina op:

Reisverzekering

foto Reisverzekering

Reisverzekering en dekking
De dekking die u kiest is bepalend voor de premie en hoe goed u verzekerd bent. Verzekeraars hebben de wereld in verschillende dekkingsgebieden ingedeeld:

•Nederlanddekking - Binnenland, inclusief dagtrips naar het buitenland.

•Europadekking - Alle landen binnen Europa. Inclusief Madeira, de Canarische Eilanden, de Azoren en alle niet- Europese landen die grenzen aan de Middellandse Zee. Dit houdt in dat ook Marokko, Tunesië, Algerije, Libië, Egypte, Israel, Libanon en Aziatisch Turkije onder deze dekking vallen.

•Werelddekking - Alle landen en werelddelen.

U kunt kiezen voor medische kosten dekking, bagagedekking of automobilistenhulp. Ook is het mogelijk om een extra vergoeding te krijgen als u tijdens uw vakantie een ongeluk krijgt en u wordt invalide of komt te overlijden. En ook of u contant geld wilt verzekeren. Als u tijdens uw vakantie mee gaat doen aan wintersport, duiken of een gevaarlijke sport moet u dit vaak extra verzekeren.

De bagage is meestal standaard meeverzekerd. Maar de vergoeding van bagage is nooit onbeperkt. Dat geldt voor al uw bagage bij elkaar, maar ook voor veel losse bagage zoals uw smartphone, tablet, camera, kampeerspullen of sieraden.  Het kiezen van de juiste dekking voorkomt veel problemen achteraf. 

Annuleringsverzekering
Een annuleringsverzekering vergoedt de kosten als u de reis niet kan doorgaan, bijvoorbeeld door een ongeval, ernstige ziekte of overlijden.

Ongeval of schade en direct hulp nodig
Heef u tijdens uw vakantie te maken hebt met een ongeval? Bel dan direct naar de alarmcentrale van uw reisverzekering. Het nummer staat vermeld op het polisblad. Dit nummer kunt u vanuit het buitenland 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen.

Als u hulp nodig heeft is het fijn als u het nummer direct bij de hand heeft. Zet daarom het nummer in uw mobiel en noteer daarbij het polisnummer. De alarmcentrale coördineert direct passende hulpverlening, 

Geen spoed, wel schade
Om schade te melden waarbij niet direct hulp nodig is, bel ons of vul het schadeformulier naar ons toe. Stuur zo mogelijk bewijsstukken mee. Zoals een verklaring van de politie of reisleiding, nota’s van medische behandelingen of bonnen van spullen die u opnieuw moest kopen. Maak vooral ook foto's van de schade.

Doe aangifte ter plaatse
Als er iets is gestolen, moet u ter plekke aangifte doen. U ontvangt een aangiftebewijs, dat u altijd mee moet sturen met het schadeformulier. In sommige landen krijgt u geen papieren bewijs van uw aangifte. Dit kunt u aangeven op het schadeformulier.

« terug

pluijmadvies.nl

Heeft u een vraag of wilt u een afspraak maken?

070 - 354 87 79
info@pluijmadvies.nl

Volg ons op:

Kunnen wij u helpen?

×

Wij zijn bereikbaar via:

Wilt u liever dat wij bellen?

Of stel hieronder uw vraag: